Photo: Getty

After reports from the Associated Press and The New Yorker were published today alleging that American Media, Inc, the publisher of the National Enquirer, paid $30,000 to obtain and kill a story from a former Trump Tower doorman, Dino Sajudin, he put out a statement which seems to back up their reporting.

As the magazine reported, Sajudin said Trump’s then-head of security told him the president “fathered a child with a former employee in the late 1980s.” Sajudin sold that info to AMI, including the names of the child and former employee, and signed over rights to the story “in perpetuity,” subjecting himself to a $1 million penalty if he told anyone about the story or the deal. (The New Yorker did not find any evidence that Trump had fathered a child with the former employee.)

On late Thursday afternoon, Sajudin added more fuel to the gossip fire by releasing the following statement, saying: “I can confirm that while working at Trump World Tower I was instructed not to criticize President Trump’s former housekeeper due to a prior relationship she had with President Trump which produced a child.”

There have also been serious questions raised about Sajudin’s trustworthiness as a source. One of the lead Enquirer reporters who followed up on the tip told The New Yorker she “believed from the beginning it was not true.” Reached for comment by the magazine, Sajudin demanded payment for providing comment and stopped responding when he was informed he wouldn’t be paid. Then on Thursday afternoon, The New York Post published an interview with the former doorman’s ex-wife, who called him a “pathological liar” who’s “infamous for making up stories.”

Advertisement

For now, it’s the latest development in yet another baffling Trump scandal.